Strijd tegen hart- en vaatziekten wordt in versneld tempo gevoerd

Strijd tegen hart- en vaatziekten wordt in versneld tempo gevoerd

TransTechDiagnostics is officieel voorgesteld.

Wereldwijd werken onderzoekers aan snellere en betere diagnoses van hart- en vaatziekten, want deze aandoeningen blijven een belangrijke oorzaak van overlijdens. In het kader van de strijd tegen de problemen met hart en bloedvaten werd onlangs TransTechDiagnostics officieel voorgesteld. Dit nieuwe project verzekert ons land van een toppositie in die strijd. Een woordje uitleg over het nieuwe project is hier zeker op zijn plaats.

Wat zijn mogelijke neveneffecten bij een borstvergroting?

Wat zijn mogelijke neveneffecten bij een borstvergroting?

Vrouwen hoeven zich niet bezorgd te maken over lidtekens bij borstvergrotingen

De resultaten van een borstvergroting zijn uiteraard afhankelijk van het vakmanschap van de behandelende specialist. Wat zijn de mogelijke neveneffecten bij een borstvergroting?, zo vraagt menige vrouw zich af. Die neveneffecten lijken soms afschrikwekkend, maar zijn dat uiteindelijk toch niet. We legden daarom ons oor te luisteren bij specialist Mediconsult.

Te veel koffie drinken kan negatieve gevolgen hebben voor de bloeddruk

Te veel koffie drinken kan negatieve gevolgen hebben voor de bloeddruk

Koffie kan ook het hart stimuleren en de ademhaling bemoeilijken

Aan verschillende universititeiten werden of worden studies uitgevoerd over de consumptie van koffie en die onderzoeken leveren soms eigenaardige resultaten op. Volgens een studie verschenen aan de Carnegie Mellon University moet een bepaalde categorie voorzichtig omspringen met de consumptie van koffie. Op een matige consumptie van dit genotsmiddel valt weinig of niets aan te merken.

Sommige groenten kunnen dichtslibben aders helpen voorkomen

Sommige groenten kunnen dichtslibben aders helpen voorkomen

Sommige carotenoïden hebben een positief effect op ons zicht

Wortelen, spinazie, zoete aardappelen, rode pepers, tomaten enzovoort kunnen dichtslibben aders helpen voorkomen. Inderdaad, dit zijn stuk voor stuk groenten. Vooral kinderen zijn vaak echter niet zo dol op groenten, maar voor hen is er gelukkig een alternatief voorhanden. Er zijn namelijk ook een aantal fruitsoorten die ons bescherming bieden tegen tal van kwalen. Onder andere mango’s en watermeloen komen in aanmerking.

Potassium is belangrijk voor het regelen van de bloeddruk in ons lichaam

Potassium is belangrijk voor het regelen van de bloeddruk in ons lichaam

Medische wetenschap interesseert zich nog niet zo lang voor potassium

Wanneer u wakker wordt door hevige pijn in de borst, slik dan direct twee aspirines met wat water

Wanneer u wakker wordt door hevige pijn in de borst, slik dan direct twee aspirines met wat water

Als u elke dag een aspirine neemt, neem ze dan ’s avonds

Wanneer u wakker wordt door hevige pijn in de borst, slik dan direct twee aspirines met wat water

Wanneer u wakker wordt door hevige pijn in de borst, slik dan direct twee aspirines met wat water

Als u elke dag een aspirine neemt, neem ze dan ’s avonds

Hartaanval kan ook gepaard gaat met pijn in de kin, misselijkheid en veel zweten

Hartaanval kan ook gepaard gaat met pijn in de kin, misselijkheid en veel zweten

Wat zijn de betrouwbaarste symptomen van een hartaanval?

Meeste hartaanvallen gebeuren tussen 6 uur ’s morgens en de middag

Meeste hartaanvallen gebeuren tussen 6 uur ’s morgens en de middag

Nachtelijke hartaanval is eeder ongewoon

Dr. Virend Somers is een bekende cardioloog van de Amerikaanse Mayo kliniek. Hij schreef een belangrijk artikel in de magazine van het American College of Cardiology over hartproblemen, artikel dat bovendien een aantal belangrijke nieuwe inzichten bevatte. Blijkbaar bestaan er rond hartproblemen nog heel misverstanden, op de eerste dan hartaanvallen. Somers heeft geprobeerd om die misverstanden uit te de weg te ruimen.

Water drinken voor slapen gaan vermijdt een beroerte of hartaanval

Water drinken voor slapen gaan vermijdt een beroerte of hartaanval

Wanneer moet ik water drinken om te vermijden dat ik een hartaanval krijg?

Syndicatie