beurs beleggen spaarrente sparen

Gebruikerslogin

Hartpatiënten: meerdere medicijnen kunnen bloedingen veroorzaken

Hartpatiënten: meerdere medicijnen kunnen bloedingen veroorzaken

Voorzichtig zijn met combinatie van medicijnen bij hart- en vaatziekten
 
Hartpatiënten krijgen vaak twee of drie geneesmiddelen toegediend om levensgevaarlijke bloedklonters te vermijden. De combinatie van meerdere medicijnen kan het risico op bloedingen verdubbelen, verdrievoudigen of zelfs verviervoudigen.
 

 

Tot die conclusie komt een Amerikaanse studie. Het betreft geneesmiddelen zoals aspirine, warfarine of Coumadin. Ook clopidogrel en Plavix worden regelmatig in combinaties gegeven.
 
Er is tot dusver echter weinig studie verricht over de gevolgen van de gecombineerde inname van de medicijnen. Sommige hartpatiënten nemen verschillende medicijnen, twee tot drie zelfs, en zij zouden hogere risico’s lopen. 
 

 

beurs en beleggen

U wil op hoogte blijven over dit onderwerp?

Registreer u en u ontvangt een mail indien een nieuwe tekst over dit onderwerp verschijnt op Gezondheidsweb.

U kan ten allen tijde uw login annuleren. Uw e-mailadres wordt niet aan derden doorgegeven.

Syndicatie